Monday, 2 December 2013

Sayur pucuk ubi kerinting

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Allhamdullilah hari ni cuaca baik dapat menjenguk kebun di belakang rumah.


Pertumbuhan daun ubi kerinting nampak subur dengan siraman air hujan. Benihnya saya ambik kat rumah mak mertua.


Daunnya lembut daripada pucuk ubi biasa. Nak masak lemak, tumis atau rebus untuk di buat pecal ? Cili pun ada ni.


Dah boleh di petik cili api ni.


Ok la ya nak gi masak dulu.

8 comments:

  1. Salam, wah.. macam2 ada blakang rumah.. menjadi n subur pulak tu.. syukur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. sy rasa pucuk ubi kerinting ni paling sedap buat tumis la...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu smRose, tumis pedas bersama cili api tapi pucuknya kena ramas dgn garam sikit buang rasa pahit.

      Delete
  3. Salam..
    belum penah tgk lg ubi kerinting ni tp selalu tgk tayangannye je kat n3 smrose...

    ReplyDelete
  4. Salam ana,

    SmRose memang ada tanam species ubi kerinting ni

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak,
    lama tak jumpa...
    sedapnya masak lemak pucuk ubi kerinting ni tambah-tambah pulak dgn cili api kampung yang pure tu..

    ReplyDelete
  6. As Salam K.Saodah..

    Bestnya tgk cili bergayutan kat pokok....:)
    Saya pon ada tanam tapi tatau la apa nasib pokok tu nnt...mcm slow je pertumbuhan dia.....

    ReplyDelete