Thursday 29 August 2013

Tuaian bendi pertama

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,


Syukur Allhamdullilah hari ni dapat menuai bendi yang di semai pada 19.7.2013 yang lalu.

Anak bongsu saya bukan main excited nak memetik buah bendi. Saja bagi galakkan kat dia supaya meminati hobiku ini.

Tanam pun tiga pokok je. Masa balik kampung cuti raya tu Allhamdullilah ada ujan turun kalau tak, kering la pokok-pokok bendi. 
Pokok yang pertama menghasilkan buah ni benihnya saya beli daripada kedai.
Manakala yang dua pokok ni saya beli benih daripada En Iskandar tanamsendiri.com, daunnya hijau pekat. Mungkin buahnya nanti warna hijau pekat juga.

Yang dua pokok baru mengeluarkan bunga. Tunggu la hasilnya nanti.



 Setakat ini lah saja saya update cerita hobi berkebun. Jumpa dientri yang lain. Bye


5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak,
    Saya suka sangat bendi, saya pun tanam dlm pasu.
    Saya juga dah bertukar alamat, ni yang baru:

    http://ptsesawangmaya.blogspot.com/

    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ti,

      Bagus makan bendi ni. Kaki akak selalu cramp mlm2, Alhamdullilah dah berkurangan dgn mengamalkan mkn kacang bendi rebus cicah sambal.

      Delete
    2. Suka sangat bendi rebus cicah sambal belacan. Tak sabar dah ni nak makan, dah siap...jemput makan kak.

      Delete
    3. Sila kan menjamu selera Ti.Kalau kena dgn sambal tempoyak lagi la ummmph

      Delete