Monday, 30 September 2013

Pertumbuhan Rosell

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,


Terima kasih Ya Allah menganugerah keindahan alam ini dengan flora dan faunanya untuk kami nikmati.


Pokok yg disemai sebulan lalu dah tumbuh dengan suburnya.



Pokok ni ditanam bersama cili dalam tayar. Nampaknya pertumbuhan yg menggalakkan. Benih Roselle ni daripada jualbenihbunga blog En Wan. 

Begitu juga dengan bunga matahari dan keembung ni.


Pertumbuhan yang sihat,tak sabar nak tengok bunga matahari ni, bunganya boleh dibuat kuaci.

Harapanku Roselle kali ini boleh berbuah lagi macam pokok yg ku tanam dulu.
Jumpa lagi dientri yang lain.


9 comments:

  1. Assalammualaikum kak saodah..elok subur pokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsalam,

      Harap boleh la berbuah lebat nnt.

      Delete
  2. semoga subur berbuah lebat roselle akak..nanti boleh buat juice yumm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Nadia tak sabar nak buat jus Roselle...D

      Delete
  3. Assalamualaikum kak,
    subur dan segar.
    sy pun suka bunga matahari, nanti dah berbunga boleh la akak buat entri khas tentangnya ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsalam Ti, yg bestnya bijinya boleh buat kuaci.

      Delete
  4. Insyaallah banyak buah tu nanti...

    ReplyDelete
  5. kak saodah...saya nak beri hadiah jawapanbetul hari tu. boleh x akak emelkan alamat ke zamzurina@gmail.com

    ReplyDelete