Monday 22 July 2013

sambung cerita kacang bendi

Assalamualaikum,

Syukur kepada Allah yang Maha Esa, permudahkan urusan kami pada hari ni Ya Allah.


Saya nak sambungan cerita  entri yg sebelum ni pasal anak pokok kacang bendi dah bercambah. Nampak daunnya dah tumbuh dengan segar. Semoga dapat menghasilkan buah yang baik.
Benih ni saya semai pada hari Jumaat lepas jadi hari ni dah masuk hari kelima. Siap letak ubat siput lagi sbb kat belakang rumah tu banyak siput. Bila dah besar sikit anak pokok ni saya akan pindahkan kehalaman rumah.


Gambar dibawah ni pokok yang saya semai 3 minggu yang lalu sepokok je yg tumbuh.


Rezeki la juga sbb benih tu saya dah simpan terlalu lama, mungkin dah setahun kut. InsyaAllah minggu depan saya akan pindahkan ke dalam pasu.

Ok la, setakat ini dulu cerita tentang perkembangan pokok kacang bendi ku.

No comments:

Post a Comment